fredag 21 september 2012

Lycklig!

Jag måste bara måste dela med mig av min lycka...

Nygift!
Sonen har börjat som timanställd i kommunens serviceenhet. Städning till en början, men sen hoppas han på lite andra arbetsuppgifter. Det ser lovande ut!
Dottern, som ju går sista året på gymnasiet, fortsätter efter sommarjobbet att jobba ca två dagar i veckan på samma ställe.
Trivs på mitt jobb nu, och känner en framtid där. Ändå söker jag andra tjänster där jag kan utvecklas ännu mer.
Nyss hemkommen från två underbara veckor i Turkiet.
Nästa helg väntar en hotellweekend i Göteborg, med bokmässa, fest och massa mingel.
Vi letar för fullt efter roligheter till Nyår. Ser mycket fram emot det!
En fin stuga har vi köpt i år, där vi ju tillbringat många härliga dagar och nätter.
Nu fick jag dessutom ett gulligt sms från maken med massa kärlek!

Behöver jag förklara mer?
















Och till er som vill kräkas åt min (och andras) lycka, vill jag säga:
Fokusera på er själva i stället! Titta mindre på vad ni inte har, och fokusera på allt fint ni trots allt har. positiva tankar föder lycka, och lyckan snurrar på och ger ännu mer lycka!

8 kommentarer:

  1. <3 Så härligt att läsa om din lycka <3

    Till de som inte kan glädjas åt andras lycka hoppas jag verkligen håller tyst & inte klankar ner på andra..

    SvaraRadera
  2. Nyckelpigan: Så härligt att du ser det så! För detvar just det som var min mening... att glädja och peppa andra. Vill ju dela med mig av min lycka!!

    SvaraRadera
  3. Äsch... Här kräks inte åt andras lycka.. Jag blir glad in i hjärteroten åt att du har det så bra nu vännen. Och jag försöker tack o lov att alltid glädjas åt andras lycka även om det tar emot då o då när man själv e lite djupt nere. Lyckan finns alltid i mig ändå trots att det "mesta" känns skit ;) Sån e jag....Och jag e övertygad om att även min tid kommer :)
    Ha det bäst <3 Kram

    SvaraRadera
  4. Annika: jag vet att du inte hör till dem som inte klarar andras lycka... och jag är övertygad om att du snart finner lyckan och ro i själen. Kanske jobbet du nyss sökte blir vändningen..? *Håller tummarna för dig <3*

    SvaraRadera
  5. haha nog var det gnälligare innan det dök upp cash här i bloggen...money talks!

    SvaraRadera
  6. Anonym: Jag väljer att svara på din kommentar i ett eget inlägg. Hoppas det blir bra! =)

    SvaraRadera
  7. Alla förtjänar lycka. Och är man lycklig ska man visa det.

    Härligt

    (ps. jag är också lycklig! - och jag tror det märks)

    SvaraRadera
  8. Linda: Visst är det härligt! underbart att du också är lycklig <3

    SvaraRadera