fredag 4 oktober 2013

Fredagsgott


I kväll har vi ätit middag på tu man hand, maken och jag.
Svampcrepes och god sallad blev det. Och ett gott Franskt rödvin till det.

Maten fixade jag, och så satte jag maken på att göra en deg (premiär för honom, men han fick välja mellan det eller att göra crepes ;)
Så i morgon sätter förste man upp in en plåt med kalljästa källarfranska i ugnen, så får vi nybakat bröd till Lördagsfrullen!

Sen beror resten av dagen i morgon på hur jag mår...
Antingen åker vi till stugan och frostar av kylen o fixar lite, och jag går ut med kompisar på kvällen, eller så blir det soffläge hela dagen för min del. Vi får se!








4 kommentarer:

  1. Soffläge är iof skönt... men inte för att man måste...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har vart nere i stugan, och en tur till Erikshjälpen. Men nu blir det snart soffläge!

      Radera
  2. Svar: ja hans far har 46 i skor så... dom där svarta/limegröna pumadojjorns räknar jag med att ärva nästa höst

    SvaraRadera