måndag 25 januari 2016

Frukostar...

...känns nog som det svåraste. I alla fall när jag är på jobbet.
I går åt jag riktigt gott, bacon, stekt ägg och vita bönor, och goa grönsaker till det.
(Och i dag har jag lärt mig att bönor är "No, no!" när man äter LCHF. Fel av mig, jag åt enligt GI för många år sedan, och där var det ok. Men, jag lär mig, och till slut blir det nog bra det här ;-)



Men sånt hinner jag ju inte med på jobbet, tyvärr.
Tyvärr är jag också en sådan som inte kan få i mig frukost innan jobb.

Så i dag provar jag att ta med ett enkelt LCHF-bröd.
Dyrt blir det, då en liten påse mandelmjöl kostar nästan 60 kronor, så jag får försöka hitta något mer alternativ.
Får ju se hur det smakar också.






Utvärdering om det kommer i eftermiddag

Ha en fin dag tills dess hörrni!!

6 kommentarer:

  1. Oj vad du skriver haha härligt :)
    Blir ärligt riktigt glad !!!!
    Kram hur smakade det ???

    SvaraRadera
  2. Jag testade lchf för ett par år sen i två månader, men det var inte min grej. Jag tyckte också att frukostarna var svåra, helst eftersom jag inte gillar ägg heller...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, ägg känns ju nästan som ett måste!

      Radera
  3. huga.. låter superjobbigt... men säkert bra. Själv kan jag knappt knäppa brallorna sen i jul så jag måste nog hitta på nåt. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, går jag ner lite i vikt är ju det är bra biverkan av det hela ;-)

      Radera